Monday, February 27, 2006

Bila nak habis?



Hari ini, sudah masuk minggu ketiga aku membaca buku tulisan Pak Said, 'Meniti Lautan Gelora'. Mungkin ada yang tertawa kerana baru sekarang aku baca buku itu yang telah pun diterbitkan zaman aku masih belajar dulu. Malah, buku terbaru kesinambungan dari Meniti Lautan Gelora, sudah pun berada di pasaran sekarang dengan judul 'Dalam Ribuan Mimpi Gelisah:Memoir Said Zahari'.

Telingaku juga sudah kedengaran ungkapan-ungkapan seperti "baru nak baca buku tu?" , "buku baru dia dah keluar lah", dan macam2 lagi kata-kata sinis yang dilemparkan padaku. Tak apalah, sekurang-kurangnya aku ada membacanya (walau terlewat) dari tidak membaca langsung!

Kenapa sudah minggu ketiga? Ermmm...itulah yang aku sendiri sedang fikirkan. Kebiasaannya, aku yang suka membaca...boleh menghabiskan 2 hingga 3 buku dalam seminggu. Tapi nampaknya kali ini sebuah buku mengambil masa hampir sebulan untuk dihabiskan! Mungkin kerana aku lebih banyak membaca novel berbanding buku-buku yang berlainan genre.

Aku yang merupakan 'novel addict' berazam untuk menghabiskan membaca kedua-dua buku Pak Said, sebelum aku membeli novel terbaru yang setiap bulan aku nantikan kemunculannya. Mudah-mudahan, aku berjaya melaluinya...hehehe.

2 comments:

Anonymous said...

belum tumbuh gigi sudah pandai baca kitab....

Khaleel said...

bila sebut bab baca ni den teringat dolu-dolu dan kini-kini...paling best baca buku DORAEMON!