Friday, February 24, 2006

Makan bola, minum bola, tidur bola....

World Cup menjelang tiba...

Bahang Piala Dunia 2006 sudah terasa. Sana sini dah terdengar peminat bola bercerita mengenainya. Di kaca-kaca tv turut menghangatkan lagi suasana. Di dada-dada akhbar juga sudah terpampang persediaan team2 gergasi menjelang piala tersebut. Rakan-rakan di pejabat juga sudah mula bergebang dengan team2 favourite masing2. Semua sudah sibuk berbicara tentang piala dunia. Ada juga yang sibuk membuat countdown world cup di blognya...hehehe.

Yang pastinya, pemilik akaun Astro akan menjaga akaun masing2 agar tidak menghadapi masalah menjelang piala dunia. Yang mana tak ada Astro, mungkin akan mula subscribe dengan rangkaian berkenaan. Atau mungkin saja menunggu di siaran biasa. Sudah pasti liputan akan diberikan. Bagi pemilik-pemilik kedai makan, sama ada kedai mamak ataupun tomyam, sudah pasti akan ada skrin besar bagi menayangkan game setiap malam sebagai satu strategi untuk menarik ramai pelanggan memenuhi meja-meja dan kerusi-kerusi yang disediakan.

Bangun tengah malam...

Sepanjang pengetahuan, sudah pasti ada game yang ditayangkan pada waktu2 'lena diulit mimpi'. Saya minat jugalah dengan bola ni, nak pulak dengan world cup. Tau jugalah serba-sedikit tentang bola ni. Maka, akan kelihatanlah cahaya samar-samar di kediaman peminat bola sepak ini. Akan kedengaranlah bunyi jam loceng yang akan di'set'kan pada waktu2 tertentu. Paling tidak pun, sudah tentu ada yang meninggalkan pesan pada kawan2 supaya 'tolong kejutkan aku sekian2......' Maka, beramai-ramailah peminat bola sepak akan 'melepak' sambil mengeteh di kedai mamak atau tomyam. Paling tidak pun, akan melepak di depan tv di rumah masing-masing.

Jangan lupa...

Kepada teman2 yang bakal bangun malam untuk menyaksikan game team kesayangan anda, jangan lupa kuncikan jam loceng beberapa jam atau minit sebelum game bermula. Bolehlah luangkan 5, 6 minit untuk solat tahajjud. Ala....dua rakaat jek. Hehehehe....

1 comment:

Khaleel said...

wa hanya tengok bola...pegang bola...tendang bola anak!